maandag 24-9-2012

24 september 2012 - Tarakan, Indonesië

Maandag 24-9-2012

De dag begon eigenlijk best wel goed. Door lekkage bij het waterbedrijf was de internet router nat geworden en in reparatie. Dat gaat dus wel even duren. Ik denk dat ze beter een nieuwe kunnen kopen. Vandaag dus werken in het hotel waar "ook" internet is??!!

Om 10.00 uur kwamen de mensen van het waterbdrijf en zaten we weer in een meeting. Pfff.

Toen begon het:

Probleem 1

Meteropnemers hebben problemen met het vinden van de adressen middels de scroll. Ze halen hun quotum niet. Steeds na ingeven scroll moeten ze opnieuw naar het nieuwe adres scrollen en er is te weinig informatie om het adres te bepalen.Veel straten hebben dezelfde naam maar geen huisnummer(thats Indonesia). Ze vergelijken de klantnaam met het adres en de stand van de vorige maand.

Na overleg hebben we een programmatje geschreven die de naam van de klant en de laatste stand tijdelijk in het straat veld zet.

Wel weer een halve dag bouwen en testen, maar het werkt nu.Het aantal afgelezen meters  (per uur) is aanzienlijk gestegen.Het opnieuw scrollen blijft lastig. Daarvoor hebben we verzoek bij PTI ingediend.

Ron is in de middag voor de zekerheid met meteropnemer Yasin meegegaan om hem uit teleggen hoe e.e.a. nu werkt. Meteropnemer Tri is een slimme vent en je ziet ook dat zijn productie aanzienlijk hoger ligt dan die van Yasin.

Ron heeft samen met Yasin in twee uur 53 meter opgenomen. Dat is aanzienlijk meer dan de 72 stuks in 8 uur.

Probleem 2

TJA wat zullen zeggen.

De opname lijsten van meteropnemer Yasin zijn als basis gebruikt voor de selectie van de area’s die we in de pilot meenemen.Nu komen ze adressen tegen die niet zijn geconverteerd. Blijkt de lijst incompleet te zijn. Dan houdt het op.

Vanavond en morgen maar weer wat php scripts schrijven om de niet geconverteerde adressen alsnog in R&B te zetten.

Probleem 3

Blijk ook nog eens dat diverse afdelingen anders zoeken dan verwacht.
Dus de zoekfunctie uitgebreid met extra velden. Weer 2 uur opgebruikt.

Vandaag wel gestart met de “niet water tarieven” in R&B in te voeren, maar door voorgaande problemen slechts een klein deel kunnen doen. Dit moet maar even wachten

Zo nu eerst maar eens voor de verandering nasi goreng of sate ayam eten!!??

1. Vincent:
    27 september 2012
    Leuk om te lezen hoe dat er allemaal aan toe gaat . Vooral die problemen die je moeilijk kunt inschatten vanaf hier zijn wel een eye opener.
  2. Marijn:
    28 september 2012
    Dit doet mij zoooo denken aan installaties 'op locatie' bij mijn vorige werkgever. Continue schakelen en meedenken, aanpassen. Kun je nooit van te voren allemaal voorzien hebben...