Dinsdag 25-9-2012 tm donderdag 27-9-2012

27 september 2012 - Tarakan, Indonesië

We lopen nu al 3 dagen achter de feiten aan.

Of de stroom valt uit en dan doet internet het natuurlijk ook niet. Of internet doet het gewoon niet.
Dat is Indonesië.

Als internet het niet doet werken de handterminal ook niet. Dat ondervonden vandaag de meteropnemers. Weinig standen opgenomen.

Vandaag bijna de hele dag met PTI in contact. Het is nu 20.30 en nog steeds contact over de handterminals. Het is pas 14.30 uur in Nederland.

Wat aanpassingen gedaan in de record lay-out.

Een Nederlandse simkaart voor één van de handterminals heeft het ook begeven. Dus maar een lokale aangeschaft. Deze werkt gelukkig wel, maar in de programmatuur probeert de handterminal ook verbinding met internet te maken als je op Terug toetst. En dat lukt niet altijd. Dat moet dus uit de programmatuur worden gehaald, want dat is overbodig. De meteopnemers konden hierdoor niet naar het vorige scherm en liepen weer vast.

Er zijn gesprekken geweest met “Kantor Pos” (postkantoor). Zij krijgen ook autorisatie om betalingen in te brengen. Dus alle namen geïnventariseerd en geautoriseerd. Lekker klusje. Kost je een hele dag. Maar veiligheid staat voorop. Ook de banken komen aan de beurt.

De afgelopen dagen gelukkig het hele rekening schema kunnen inbrengen en de tariefcodes voor NON water facturen. Pff…
Daar krijg je beeldbuis ogen van.

De directeur van de PDAM wil de autorisaties zelf goedkeuren. Dus weer een overzicht gemaakt van alle autorisaties, zodat hij dat overzichtelijk kan doornemen.

Ook wil hij elke werknemer een brief geven met daarin  inlognaam en wachtwoord.

Dus gaan we weer samenvoegen in Word. Oh ja, het moet wel in het Indonesich. En het is al zo heet hier.

Nu nog de inrichting van de NON water facturen. Maar het begint er al op te lijken.

We verwachten dat morgen de problemen met de handterminals tot het verleden behoren. Ron zal om 05.00 u.  opstaan om ze te testen (hèhè). Ik zal aan de receptie doorgeven dat ze hem moeten blijven bellen tot ie wakker wordt.

Morgen ook hoog overleg (met de directeur) over de cursussen die maandag voor de medewerkers gaan beginnen.

Dat was het weer voor zover. Ff douchen eten luchten en weer slapen. Lijkt de Sprang wel.

1. Marijn:
    28 september 2012
    was hij op tijd zijn mandje uit?